Kas ir "Nojaucot sienas"?
Projekta stūrītis

Arī bērnudārzā

Projekta talismana konkurss

Mūsu favorīts ir papagailis, jo viņš prot lidot no valsts uz valsti, ir krāsains un ļoti komunikabls un sabiedrisks.

Arī bērnudārzs Sprīdītis piedalās talismana izveidē

Projekta talismans Brally

Konkursā uzvarēja itāļu talismans, kurš ar turku partneru palīdzību ir pārtapis krāšņā putnā.

Projekta logo izveide

Starptautiskā projekta sanāksme Barreiro, Portugālē

No 8. līdz 12.janvārim Portugālē, Barreiro pilsētas ASAS skolā notika mūsu Erasmus+ projekta Nojaucot Sienas pirmā starptautiskā skolotāju sanāksme, kur tikāmies skolotāji no Portugāles, Itālijas, Vācijas, Turcijas, Francijas salas Reinjonas un Latvijas. Sanāksmē piedalījās Nītaures vsk. direktors Māris Ķēniņš un projekta koordinatore sk. Elita Zvaigzne. Barreiro atrodas netālu no Portugāles galvaspilsētas Lisabonas, Težu upes otrā krastā. Katru rītu uz turieni devāmies ar kuģi, šķērsojot šo apmēram 3 km plato upi, kura ietek Atlantijas okeānā.

Četrās darba dienās katra valsts prezentēja savu skolu, iepazināmies ar darbu šajā skolā visās vecuma grupās no bērnudārza līdz vidusskolai, nolēmām par turpmāko sanāksmju datumiem, noskaidrojām, kas un, kā jādara katrai komandai, izveidojot Scratch interaktīvās spēles bērnu dārzam un sākumskolai, mācījāmies veidot video, digitālo galda spēli, digitālo žurnālu, stāstu grāmatu par katras valsts nozīmīgākām leģendām un teikām, kā arī daudzvalodīgu vārdnīcu. Tāpat iesākta jau veidot projekta filma par projekta talismana ceļojumu no valsts uz valsti.

Ceturtdienā apmeklējām Atlantijas okeāna piekrastē esošo Setubal pilsētiņu, kur ciemojāmies slavenā Jose Maria da Fonseca vīna darītavā un flīžu darbnīcā. Pusdienās baudījām dažādas jūras veltes, kas mums latviešiem nav ierastas.

Tā kā dzīvojām pašā Lisabonas vecpilsētā, tad brīvajā laikā apskatījām nozīmīgākos tūrisma objektus kā Svētā Georga pili, monumentu veltītu portugāļu jūras braucējiem ar Vasko da Gamu priekšgalā, viduslaiku cietoksni- Belemas torni Težu upē, slaveno Hieronima klosteri, kur atdusas Vasko da Gama un Komercijas arku.

Šajā gada laikā mums neierasti bija redzēt uz ielām apelsīnu, mandarīnu un citronu kokus pilnus ar augļiem. Arī laiks, salīdzinot ar Latviju, bija par 20 grādiem siltāks.

Visi projekta skolotāji ļoti sadraudzējāmies un gaidām nākošo sanāksmi pie mums Latvijā, Nītaures vidusskolā, kad pie mums šoreiz viesosies gan projekta skolotāji, gan skolēni. Projekta darbs būs grūts, bet interesants un rezultāti būs noderīgi mācību procesā.

Projekta koordinatore Nītaures vsk. Elita Zvaigzne

Projekta logo

BDW Amatas Vēstīs↓
BREAKING DOWN WALLS (NOJAUCOT SIENAS) NĪTAURES VIDUSSKOLĀ

Daudzkultūru stāstu grāmata digitālā formātā↓
Daudzkultūru digitālā stāstu grāmata
 Daudzkultūru digitālā Scratch spēle↓
Digitālā Scratch spēle
Daudzkultūru Kahoot spēle↓
Kahoot spēle 1
Kahoot spēle 2
Kahoot spēle 3
Projekta talismana Brolly ceļojums↓

Uzvarētāji arī šoreiz bija itāļu komanda

Projekta izplatīšana

BDW vizīte Vācijā 6.lpp

Zīmējumi Reinjonas leģendai par liesmojošo koku

Brally ceļojums no Vācijas un Franciju

Brally ceļojums no Francijas uz Portugāli

No Itālijas uz Portugāli

No Portugāles uz Turciju

Brollija noslēdzošais lidojums

BDW laikrakstā Druva↓

BDW vizīte Vācijā

BDW vizīte Francijā, Reinjonā (7.lpp.)

Daudzvalodu vārdnīca 3.,4. klasei↓

Daudzvalodu vārdnīca

2. Starptautiskā tikšanās Reinjonā, Francijā

BDW FRANCIJĀ, REINJONĀ

No 3.12. līdz 7.12. Francijas kolonijā- Reinjonā, Le Tampone, La Chatoire vidusskolā notika 2. Starptautiskā skolotāju sanāksme, kurā piedalījās skolotāji un koordinatori no katras projekta dalības valsts- Latvijas, Itālijas, Portugāles, Vācijas un Turcijas. Ceļojuma pirmā pietura mums, Nītaures vidusskolas pārstāvjiem, bija Francijas galvaspilsētā Parīzē, kur neskatoties uz drēgno un lietaino laiku un nemieriem Parīzes ielās, devāmies apskatīt Eifeļa torni. Tālāk jau sekoja 11 stundu ilgais lidojums uz Reinjonas salu Indijas okeānā.

Svētdien, izejot no lidostas galvaspilsētā Saint Deniss, mūs pārsteidza karstais gaiss un saulainais laiks. Temperatūra virs 30 grādiem. Devāmies uz mūsu koordinatoru apmešanās vietu Entre-Deux pilsētiņā, pa ceļam vērojot brīnišķīgo dabu, kalnus, palmas, ziedošos kokus un okeānu.

Otrdien notika oficiālā vizītes atklāšana, kurā mūs sagaidīja La Chatoire skolas skolēni ar nacionālo mūziku un dejām, kā arī ar šai salai raksturīgiem augļiem. Skolas direktore un projekta koordinatori teica runu un iepazīstināja mūs ar 2. Starptautiskās sanāksmes programmu.

Vācijas partneri prezentēja savu video filmiņu par projekta talismana Brolly ceļojumu Vācijā un Hildzburghausenā pavadīto laiku.

Iepazināmies ar La Chatoire skolu un īsumā ar viņu izglītības sistēmu.

Franču koordinatori novadīja nodarbību noderīgāko un svarīgāko vārdu, frāžu un teikumu apmācībā franču valodā, lai varētu mēs orientēties dažādās situācijās.

Trešdien portugāļu koordinatora vadībā izvērtējām līdz šim padarītos darbus un aktivitātes.

Turcijas koordinatore prezentēja aptauju rezultātus.

Plānojām aktivitātes 3. skolēnu īstermiņa apmaiņas vizītei Itālijā 2019.gada februārī/martā un 4. Skolēnu apmaiņas vizītei 2019.gada maijā.

Vizītes laikā tikām iepazīstināti ar Reinjonas salas nozīmīgākām vietām. Apmeklējām Saint- Pierre pilsētiņu okeāna krastā, devāmies salas apskates tūrē, apmeklējot vulkānu Piton de la fournaise, Palmistes ieleju, Sv. Annes baznīcu, kurai 1977.gadā lavas ceļš apkārt nopostīja visu, bet baznīcu atstāja neskartu. Vērojām pašu lavas ceļu vairāku kilometru platumā. Apmeklējām Celiouzas pilsētiņu kalnu ielenkumā, kas bija patvērums pirmiem izbēgušajiem vergiem. Pa ceļam braucot, bija aizraujoši vērot liesmojošos kokus- lielus kokus ar koši sarkaniem ziediem. Vēl jo vairāk sajūsmināja tas, ka par šiem liesmojošiem kokiem bija mūsu skolas tulkotā Reinjonas salas leģenda stāstu grāmatai.

Neaizmirstams bija atvadu vakars, ko organizēja projekta skolēni ar saviem vecākiem. Nobaudījām viņu gatavotos īpašos kreoliešu virtuves nacionālos ēdienus un augļus- liči, papaijas, pitajas, mango, ananāsus, pasifloras augļus. Noslēguma ceremonijā saņēmām arī sertifikātus par sanāksmes laikā paveiktām aktivitātēm. Šis brauciens uz tālo Reinjonas salu mums ilgi paliks atmiņā, jo ziemas laikā izbaudīt vasaru un brīnumskaisto dabu varējām tikai pateicoties Erasmus + projektam.

Skolēnu 3. apmācību vizīte Itālijā

BDW vizīte Itālijā

23.februārī četri Nītaures vidusskolas skolēni- Annija Brēmane(9.kl.), Adrians Naumčiks (10.kl.), Krists Lemešonoks (11.kl.), Dinija Cīrule ( 12.kl.) un trīs skolotāji (Elita Zvaigzne, Māris Ķēniņš un Gunārs Erels) devās uz Kasertu, pilsētu Itālijas dienvidos, kur norisinājās Erasmus+ projekta “Breaking Down Walls” trešā starptautiskā skolēnu īstermiņa apmaiņas sanāksme. Jau ielidojot Neapolē bija jūtama krasā temperatūras atšķirība- šķita, ka tur jau sācies pavasaris. Tomēr baudīt silto laiku pirmās divas dienas traucēja pamatīgais vējš. Neskatoties uz to, jau pirmajā dienā varējām iepazīties ar skaisto Kasertu.

Projekta darbība turpinājās Kasertas skolā( Liceo Classico Pietro Giannone ). Nedēļas laikā pilnveidojām multikulturālo žurnālu Madmagz.com, ko bijām iesākuši Vācijas vizītē un strādājām pie Digital Apps izveides, kur katra valsts pirms vizītes sagatavoja aprakstus par savas pilsētas vai pagasta 5 nozīmīgākām vietām, kas būtu nepieciešamas tūristiem apmeklējot šīs pilsētas.

Paralēli projekta darbam mums bija iespēja iepazīties ar Kasertas tuvākās apkārtnes vēsturiski nozīmīgākajām vietām. Pirmdiena sākās ar mēra un skolas direktores uzrunu, pēc kuras devāmies uz Kasertas pili-lielāko pili Eiropā. Otrdien devāmies uz Amalfi krastu, kas atzīts par vienu no skaistākajiem tūristu galamērķiem pasaulē un tas pilnībā attaisnoja visas mūsu cerības- laiks bija labs un skati- elpu aizraujoši. Trešdiena mums noteikti ilgi paliks atmiņā, jo tad devāmies uz Mocarellas siera ražotni, kurā ne tikai redzējām to, kā tas top, bet arī paši varējām nogaršot šo īpatnējo sieru dažādās tā tapšanas fāzēs. Ceturtdien devāmies uz “vēsturnieku paradīzi”-noslēpumiem apvītajiem Pompejiem, kuri atrodas milzīgā vulkāna Vezuva pakājē.

Piektdiena bija veltīta Neapoles apskatei. Šajā pilsētā visvairāk izcēlās greznās baznīcas ar savu īpašo auru. Lai arī diena bija gara, vakarā devāmies uz atvadu ballīti picērijā, kur baudījām galveno itāļu vizītkarti- picu. Sestdien latvieši ar ātrvilcienu devās uz Itālijas galvaspilsētu Romu. Tajā apmeklējām tādas slavenas vietas kā Kolizeju, Vatikāna pilsētu ar Sv. Pētera baziliku, kurā redzējām  Mikelandželo šedevru, Pieta, un Sv. Pētera laukumu, Tūrisma iecienīto Spāņu laukumu un Navona laukumu u.c.

Šis brauciens noteikti paliks mūsu atmiņā vienmēr, pateicoties brīnišķīgajiem skatiem un satiktajiem cilvēkiem, kas iedvesmo mūs visus izmantot ikkatru mums doto iespēju.

Liels paldies Erasmus+ projektam par šo - labiem iespaidiem pilno nedēļu!

Annija Brēmane

9.klases skolniece un BDW projekta dalībniece

Projekta Nojaucot Sienas vizīte Portugālē

Ceļojuma foto galerija

No š.g. 29. aprīļa līdz 3. maijam Nītaures vidusskolas skolēni – Deivids Šulcs, Sana Brēmane, Diāna Medvedjeva, Sindija Līkuma –un skolotāji - Elita Zvaigzne, Māris Ķēniņš – projekta Erasmus + „Breaking down walls” („Nojaucot sienas”) ietvaros devās 4.īstermiņa apmaiņas vizītē uz Portugāles pilsētas Barreiro ASAS skolu.

Pirmajā projekta dienā visi tika iepazīstināti ar skolu. Dziedot dziesmas, mūs draudzīgi sagaidīja sākumskolas skolēni. Iepazināmies ar nedēļas darba kārtību. Tika atrādītas arī katras valsts veidotās īsfilmas par projekta talismana Brolija ceļojumiem pa šīm zemēm. Tika izspēlēta projektā izveidotā Scratch spēle. Mūs iepazīstināja ar jauno Digital Cities aplikāciju, kurā apkopota skolēnu vāktā informācija par katru dalībvalsti, un parādīja, kā ar to darboties. Skolēni, sadalījušies jauktās komandās, izpēlēja Kahoot spēli, un tieši latvieši bija tie, kuriem veicās vislabāk atminēt atbildes uz jautājumiem par dalībvalstīm. Skolēniem bija iespēja izspēlēt arī projekta laikā izveidoto kāršu spēli.

Otrajā dienā mēs viesojāmies EB 2/3 pamatskolā, kur mūs ar dziesmām sagaidīja ļoti talantīgi skolēni. Šeit tika lasītas arī leģendas no projekta laikā izveidotās Pasaules leģendu grāmatas. Vēlāk mēs devāmies ekskursijā uz Portugāles galvaspilsētu Lisabonu, kur apskatījām Žeronimas klosteri, kurā apglabāts slavenais jūras braucējs Vasko de Gama, pilsētas centru, kā arī pilsētas panorāmu no kuģīša Težu upē. Šajā ekskursijā iepazinām pilsētas interesanto vēsturi.

Trešajā dienā skolēniem bija iespēja visu dienu pavadīt savās viesu ģimenēs un iepazīt tās tuvāk. Šajā ļoti saulainajā un karstajā dienā daļai bija iespēja doties pie Atlantijas okeāna un izbaudīt to pirmo reizi. Citi devās uz Cabo Espichel ragu un izbaudīja skatu uz okeānu no turienes. Bija iespēja apmeklēt arī Oceanario de Lisboa, kurā varēja redzēt lielas zivis un citus jūras iemītniekus milzīgos akvārijos. Diena ģimenēs pagāja ļoti sirsnīgā gaisotnē.

Ceturtajā dienā projekta dalībnieki devās uz Setubalas pilsētu. Devāmies izbraucienā ar mazu kuģīti, visi bija sajūsmā redzēt delfīnus ūdenī rokas stiepiena attālumā. Vakarā norisinājās lielās atvadu vakariņas ar tradicionālākajiem portugāļu ēdieniem. Portugāļu skolēni bija sagatavojuši arī īpašu teātra uzvedumu, iekļaujot dalībvalstu leģendas.

Pēdējā dienā, no rīta skolēnu uzdevums bija papildināt daudzkultūru digitālo žurnālu ar iespaidiem par vizīti Portugālē: Barreiro, Lisabonā, Setubalā. Un tad jau bija pienācis laiks atvadīties no savām jaukajām, sirsnīgajām viesģimenēm un jauniegūtajiem draugiem, lai dotos atpakaļ uz Latviju. Mājās atgriezāmies tikai un vienīgi ar labām emocijām un saules stariem piepildīti.

Sindija Līkuma, Erasmus+ projekta BDW dalībniece

BDW Portugālē Amatas Vēstīs 4.lpp.

BDW Portugālē laikrakstā Druva

Daudzkultūru digitālais žurnāls

3.Starptautiskā vizīte Turcijā

Erasmus + stratēģiskā partnerība 2017-1-PT01-KA219-035972

No 16. Līdz 19.septembrim 2019.g. Turcijā, Iznikas pilsētā notika Erasmus+ projekta Breaking Down Walls( Nojaucot sienas) 3. Starptautiskā projekta tikšanās, kur noslēguma sanāksmē tikās visu 6 partervalstu koordinatori no Latvijas, Turcijas, Vācijas, Itālijas, Portugāles un Francijas.                                    Četru darba dienu laikā projekta komanda pārskatīja, izanalizēja un novērtēja visas līdz šim veiktās projekta aktivitātes un rezultātus. Divus projekta īstenošanas gadus studenti un skolotāji ir darbojušies pie šādām aktivitātēm: logotipi, talismani, interaktīvas digitālās spēles (Scratch) un galda spēles izgatavošana, digitālā viktorīna (Kahoot), stāstu grāmata, multikulturālais žurnāls (madmagz), video, lietotne viedtālruņos ar interaktīvām kartēm, daudzvalodu portfolio un teātra izrāde. Visas aktivitātes tika veiktas sadarbībā, izmantojot eTwinning, kā arī starptautisko sanāksmju darbojoties daudzkultūru komandās. Projekta laikā notika trīs starpvalstu projekta sanāksmes skolotājiem un četras studentu apmaiņas sanāksmes, kurās piedalījās 72 studenti un 28 skolotāji no sešām partnervalstīm.                                                                              Tikšanās laikā Iznikā BDW komanda pārdomāja šī projekta ietekmi vietējā, reģionālā un starptautiskā līmenī. Šajā sakarā ir radušās jaunas idejas nākotnes partnerībām.                                                                                                                Iznika, pazīstama arī ar seno vārdu Nicea, ir pilsēta Iznikas ezera austrumu krastā, Turcijas ziemeļrietumos. Tā ir pazīstama ar Osmaņu laikmetā ar rokām apgleznotajām Iznikas flīzēm. Iznikas flīzes ir slavenas ar to, ka tās rotā visizcilākos Osmaņu impērijas pieminekļus. Šīs flīzes rotā salaveno Sultanhameta mošejas interjeru, kas ir viena no vissvarīgākām mošejām Stambulā un ir pazīstama kā Zilā mošeja, pateicoties zilajām Iznik flīzēm.        Turcija ir ļoti bagāta ar kultūru, jo tā ir vienīgā valsts, kas integrēta divos kontinentos. Bosfora šaurums veido daļu no kontinentālās robežas starp Eiropu un Āziju un sadala Turciju, atdalot Anatoliju no Trāķijas, tieši pāri Stambulas pilsētai. Turcijas ielās mēs varējām ieelpot kultūru, mēs jūtām smaržu, krāsu un skaņu sajaukumu, kas mūsos modināja kultūras daudzveidības nozīmi, tādējādi pastiprinot šāda veida pieredzes nozīmi iecietībā un tās pieņemšanā.

“Daudzveidība nav saistīta ar to, kā mēs atšķiramies. Daudzveidība nozīmē savdabīgumu vienam no  otra. ”(Ola Jāzeps)

Darbs projektā

BDW pirmā vizīte Latvijā

Breaking Down Walls

Nītaures vidusskolai 2018. gada 14.-18. maija nedēļa bija ļoti īpaša. Skola uzņēma skolēnus un skolotājus no Vācijas, Portugāles, Reinjonas salas, Itālijas un Turcijas. Projektā ir ieguldīts milzīgs darbs un varam būt gandarīti par Nītaures padarīto, jo ārzemniekiem šeit ļoti patika, kas arī bija mūsu mērķis. Tās ir saviļņojošas sajūtas, kad Nītauri nevēlas pamest ne tikai jauniegūto draugu, bet arī ģimenes un māju dēļ. Aicinām novērtēt visu skolēnu komunikācijas prasmes un uzņemšanu, jo tieši tas šo projektu padarīja par veiksmīgu.

Nedēļas laikā tika iegūta milzīga pieredze gan nītauriešiem, gan ārzemniekiem. Atbildība, ko uzņēmās mūsu skolas skolēni un to vecāki, bija milzīga. Par to arī  skola teica mums lielu pateicību. Ārzemju skolēni un skolotāji šajā nedēļā iemācījās latviešu kultūru – tautasrotaļas un dejas, pīrāgu cepšanu u.c. Šī pieredze bija interesanta un ļoti vērtīga. Projekts ir atvēris acis uz citām kultūrām un valodām. Projekts izteikti palīdz komunikācijā un sadarbībā, kas ir ļoti vērtīgas lietas dzīvē kā izklaidēs, tā darba vidē un ģimenē.

Mēs nudien esam nojaukuši sienas. Pat pāri Indijas okeānam. Šīs sienas turpināsim jaukt turpmākajās vizītēs nākamā mācību gada laikā. Šoreiz tikai tie būs mūsu skolas skolēni, kas nevēlēsies doties mājās un izvairīsies no domas par atvadām. Tas ir fascinējoši, cik ātri cilvēks var rast nepārraujamu saikni ar otru.

Paldies visiem projekta dalībniekiem no visām pasaules pusēm par pieredzi, zinībām, atmiņām, sajūtām, smaidiem, smiekliem.

Kate Dilendorfa 11.kl.skolniece

Gatavojoties 2.skolēnu apmācības pasākumu vizītei Vācijā.

Video daudzkultūru žurnālam madmagz.com

Latvija PortugāleItālija VācijaReinjona, Francija

Turcija

Skolēnu 2.apmācību vizīte Vācijā, Hildburghausenā

Video par pavadīto laiku Vācijā

No 24. Līdz 28. septembrim Vācijā, Hildburghausenā, Georgiānas ģimnāzijā notika 2. starptautiskā skolēnu apmācības pasākumu vizīte, kurā piedalījās 4 skolēni un 2 skolotāji no katras projekta dalībvalsts( Latvijas, Portugāles, Itālijas, Turcijas un Francijas).  No Nītaures vsk. vizītē devās Nikola Dīlendorfa (9.kl.), Krists Lemešonoks (11.kl.), Kate Dilendorfa un Niks Naumčiks (12.kl.) kopā ar skolotājiem un projekta koordinatoriem Elitu Zvaigzni un Māri Ķēniņu. Gatavojoties šai vizītei, mūsu skolas vecāko klašu projekta skolēni reģistrējās interneta vietnē Madmagz.com, izveidojot pieeju multikulturālam digitālam žurnālam.

Katra valsts veidoja video filmiņu par savas valsts ievērojamāko un nozīmīgāko informāciju, ar ko pēc tam strādāt žurnāla Madmagz.com vietnē. Šie video pirms Vācijas vizītes tika ievietoti Twinspace, kā arī skolas mājas lapā.

Mūsu skolas skolēni izveidoja filmiņu par mūsu projekta talismana –putna Brollija ceļojumu pa Latviju, Nītauri, ievietojot video Twinspace un skolas mājas lapā.

Pirms vizītes mēs, projekta koordinatori un skolotāji, Bieži sazinājāmies un kontaktējāmies, izmantojot visātrāko komunikācijas veidu WhatsApp, lai noskaidrotu neskaidros jautājumus. Arī skolēni sazinājās savā starpā ar WhatsApp palīdzību, nodibinot kontaktus ar uzņemošām ģimenēm.

Mūsu vizīte sākās svētdienā Vācijas vēsturiskā pilsētā Ninbergā, kur visu valstu projekta dalībnieki pulcējāmies pēc ierašanās, lai apskatītu pilsētu un kopīgi ar autobusu dotos uz projekta norises vietu Hildburghausenu.

Pirmdien skolā vizīte sākās ar dažādām iesildošām iepazīšanās aktivitātēm un atklāšanas ceremoniju, kur vācu skolēnu koris dziedāja apsveikuma dziesmas. Latvijas komanda prezentēja savu video filmiņu par projekta talismana Brallija ceļojumu un pavadīto laiku Latvijā.

Skolēni un skolotāji strādāja pie multikulturālā žurnāla Madmagz.com izveides. Skolēni apkopoja informāciju no valstu izveidotiem video materiāliem un grupu darbā izveidoja žurnāla lapaspuses. Vizītes noslēgumā skolēni prezentēja paveikto darbu pie digitālā žurnāla.

Pēcpusdienā mums visiem bija iespēja iepazīties ar Hildsburghausenu, meklējot savarīgākās vietas un informāciju, izspēlējot Geocaching spēli pilsētā

Projekta laikā nodarbībās iepazinām mūsu projektu Breaking down walls (Nojaucot sienas):

•          caur vēsturi, iepazīstot Koburgas un Meiningenas pilsētas vēsturi, apmeklējot Ērenburgas pili, kā arī apmeklējot Alfa punktu, kas bija VDR un VFR robežpunkts ar gatavību uzsākt kara darbību jebkurā laikā. Alfa punktā skolēni veica aktivitātes saistītas ar Eiropas valodas dienu.

•          caur mākslu un mūziku- apmeklējot Launčā stikla pūšanas darbnīcu, paši izgatavojot savus stikla suvenīrus un kopā iemācoties nodziedāt dziesmas vācu valodā.

•          Caur šodienu, apmeklējot eTwinning centru Erfurtē un gida pavadībā iepazīstot Erfurtes vecpilsētu.

Projekta laikā nogaršojām Vācijas, un tieši Tjūringas apkaimes tradicionālos ēdienus un atvadu vakariņās kopīgi dziedājām iemācītās vācu dziesmas, saņēmām sertifikātus un dāvanoņas.

Mājupceļā mums bija iespēja apskatīt naksnīgo Berlīni, Aleksandra laukumu, televīzijas torni, Reihstāgu un Branderburgas vārtus.

Ar jaunu sparu esam gatavi nākošām skolēnu un skolotāju apmaiņas vizītēm, kas decembra sākumā skolotājus aizvedīs uz tālo Reinjonas salu, bet jau nākošajā gada februārī trešā skolēnu apmācības pasākumu vizīte būs uz Itāliju.